Uncategorized

Projekat kao osnovna jedinica digitalne humanistike

Projekat predstavlja akademski rad koji zahtjeva dizajniranje, upravljanje, projektiranje u futurističkom smislu te kolaboraciju. Projekti digitalne humanistike su projektivni i uključuju različite dimenzije koordinacije, eksperimentiranja, i produkcije.

Burdick sa kolegama smatra da postoje i sličnosti i razlike projekata digitalne i tradicionalne humanistike. Ono što je slično je da obe vrste humanistike uključuju praksu analize, kritike, i interpretacije; editovanje i anotacije; historijsko istraživanje i kontekstualizaciju. Također ispituju formalne i historijske odlike kulturnih radova, odnos individualnog identiteta i društva, historiju ideja i materijalne kulture. Obe se bave kvalitativnim osobinama ljudskog iskustva (kompleksnost, višeznačnost, specifičnost medija i subjektivnost) i grade se obje, na tradicionalnim metodama istraživanja, očuvanja, i klasifikacijom kulturoloških korpusa.

Projekti digitalne humanistike se razlikuju od tradicionalnih humanističkih po shvatanju doprinosa digitalnih medija humanističkim naukama uopšte. Digitalna humanistika ne pokušava odbaciti print kulturu ili da je naprosto prevede u digitalnu kulturu, već razvija “print-plus” ili “post-print” modele znanja, a digitalne tehnologije omogućavaju filtriranje korpusa, i multilinearne forme argumenata.

U nastavku teksta su izdvojeni dugogodišnji i iskusni  Nowviskieovi savjeti(zakoni) humanističkim neiskusnim istraživačima u vezi sa upravljanjem projektom:

  1. Mudro biraj. Da li stvarno želiš da radiš to, i koliko dugo? Kakav doprinos donosi tvoj projekat?
  2. Nemoj misliti da moraš odmah imati grant. Koliko možeš uraditi bez toga? (Možeš biti u boljoj situaciji da tražiš bolje ciljanu podršku u kasnijim fazama).
  3. Traži partnera, ne uslužno osoblje. Traži kolaboratore, ne osoblje.
  4. Skiciraj kratki vizija-dokument, uradi grub prototip, ili na drugi način postavi pobijedničke uslove. Ponavljaj i rafiniraj ga sa svojim partnerima, i onda ga zamrzni.
  5. Postavi jasne unutrašnje tačke uspona i javno iznesi svoje ciljeve.
  6. Šta održivost znači za tebe i za tvoj projekat?
  7. Održavaj zajednicu (korisnike i kreatore) kroz mali publicitet u pravo vrijeme na pravom mijestu. Održavaj serendipidnost komunicirajući van svoje komforne zone.
  8. Omogući odlučivanje za svakog člana projektnog tima. Pravi jasne i konačne odluke kad je to potrebno.
  9. Budi “amortizer” za administrativne i financijske distrakcije.

10. Daj svima kredit. Ali neka tvome timu bude jasno da ćes ti           preuzeti svu krivicu.

Scheinfeldt navodi 10 glavnih aktivnosti upravljanja projektom: izbor projekta, gradi partnerstvo, vodi računa o financijama, uspostavi budžet, osoblje projekta, napravi plan rada, izvještavaj finacijere i administraciju, publiciraj projekt, održi projekat i adekvatno rukovođenje projekta.

Burdick sa kolegama skreće pažnju da se akademski rad digitalne humanistike, obično baziran na projektu, razlikuje od tradicionalnog humanističkog rada jer je to timski rad, distribuiran i u samom radu i rezultatima rada, zavisan od umreženih resursa, kontinuiran radije nego fiksiran i konačan u davanju  rezultata.

Projekat može itekako doprinjeti našem znanju u vidu dijaloga sa problemima ili temama u datom akademskom polju, i da li unapređuje diskurs tog polja na inovativni način, šta možemo uzeti iz projekta kao teoretski princip, metod, ili informacija koja bi bila korisna za druge istraživače (koji nisu angažirani u digitalnoj humanistici) i kako projekat modelira novo znanje?

Možemo dakle zaključiti da je projekat jako složen rad, zahtjeva posvećenost, dobru organizaciju, korektnu obradu svih koraka, stručnost i detaljnu pripremu iz literature, kolegijalnost i dobru prezentaciju finalne verzije projekta.

REFERENCE

Burdick, A., Drucker, J., Lunenfeld, P., Presner, T., & Schnapp, J. (2012), Digital_Humanities, Cambridge, MA: MIT Press

Nowviskie, B. (2012a). Ten Rules for Humanities Scholars New to Project Management, accessed 12 November 2014, http://nowviskie.org/handouts/DH/10rules.pdf.

Nowviskie, B. (2012b). Eternal September of the Digital Humanities. In M. Gold (Ed.), Debates in the Digital Humanities. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Scheinfeldt, T. (2012). Intro to Project Planning and Management: Bootcamp Session in Advance of THATCamp CHNM 2011, accessed 21 October 2014, https://docs.google.com/document/d/1Ex-b6zWtiuQWZw6DkV7B4cEGNovUWznvFV0fPvHXpN0/edit?hl=en_US&pli=1REFERENCE.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s